Tuesday, August 25, 2009

SIMPUL KASIH



Di bulan Ramadhan yang mulia ni aku ada buat business sikit. Aku jual kerepek simpul kasih, dekat bazar ramadhan dekat kampar. Emmm mesti tertanya - tanya...kenapa jauh sangat jualnye. Bukan ape, abang ipar aku berniaga kuih dekat bazar tersebut. So aku pun tumpang sekakilah..hehehehe.



Ok..aku jual 100gram dekat bazar tersebut. Tapi kalau ada yang nak untuk raya memanglah aku terima dengan gumbiranye!! Biasalah nak cari duit lebih untuk raya.


Tapi untuk simpul kasih ni aku tak bolehlah bagi resepi..bukan aku kedekut! Tapi kalau aku bagi dekat semua orang habislah aku tak boleh cari makan.... ;p


BAHAN - BAHAN
Ikan Bilis
Bawang Merah
Bawang Putih
Cili Kering
Halia
Serai
Santan
Asam keping
Gula
Garam
Kulit Popia


HARGA
100gram = RM 3.50
500gram = RM 15.00



No comments:

Post a Comment